✿ HAPPY HOLIDAY ! READY FOR ENTER SCHOOL ~ JYEAH! :D✿

aduhai

hai ..
sihat ?
ni lah soalan yang selalu 'dia' tanya aku .
kadang rasa rimas gak ~
perlu ke tanya tiap-2 hari ?
*shhhhh*


ta pe , ta pe ..
aku suka dia tanya ~
#teruskan menanya ye ? XD

okkay , sejak akhir-2 ni selalu rasa tak sedap badan ..
demam ?
selsema ?
batuk ?
adalah sikit ~

jangan tanya soal 'encik athma' saya ~


ibu cakap , tak baik mengeluh 
so, try tak nak mngeluh
[?]

apa apa je la ~ 

korang demam jugak ?
banyak kan makan ubat ..
jangan jadi macam aku yang terAMAT malas nieh 
ngee ~

banyak hadis atau ayat Al-Quran yang boleh kita baca untuk ketenangan mental 


كان رسول الله صلى الله عليه وسلم إذا اشتكى منا إنسان مسحه بيمينه ثم قال اِذْهَبِ البَأْسَ رَبَّ النَّاسِ وَاشْفِ أَنْتَ الشَّافِي لاَ شِفَاءً إِلَّا شِفَاؤُكَ شِفَاءً لَا يُغَادِرُ سَقَماً
Ertinya : Nabi s.a.w ketika didatangi aduan (sakit) oleh seseorang, nabi akan menyapunya dengan tangan kanan baginda sambil membaca " Jauhkanlah dia dari kesakitan, wahai Tuhan sekalian manusia, sembuhkanlah dia, dan engkaulah maha penyembuh yang tidak akan datang kesembuhan kecuali datang dariMu, kesembuhan dari jenis yang tidak akan kembali penyakitnya"( Riwayat Muslim)
#copypaste
aku doa sakit aku + korang beransur sembuh [wow. ayat !]

amin ~ 

ASSALAMUALAIKUM

*sesungguhnya mintalah keberkatan dan pertolongan dari Yang Maha Berkuasa*


HEY, CUTE. THANKS READING ^^ ♥

No comments: